Categories
Celebracions |
General |
Sortides |
Xerrades |
Notícies
Incorporació del Programa TEI: tutoria entre iguals[General]
Dimecres, 25 de setembre de 2024
Aquest any el centre incorpora un nou Pla Pilot anomenat programa TEI (Tutoria Entre Iguals). Aquest anirà destinat als alumnes de 3r i 1r d'ESO, on els alumnes de 3r seran els encarregats de tutoritzar els alumnes de 1r. Per dur a terme aquest pla pilot, els alumnes de 3r han començat a realitzar diverses sessions formatives sobre la mediació per adquirir eines i així poder mediar davant possibles conflictes i, tanmateix, trobades amb els alumnes de 1r d'ESO per conèixer-se millor.
Aquest programa va ser creat l’any 2002 per Andrés González Bellido, coordinador del grup d’investigació de l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE) de la Universitat de Barcelona (UB), que va liderar un equip de psicòlegs, pedagogs, mestres i professors. El seu objectiu és actuar com a mesura preventiva contra la violència i l’assetjament escolar a educació primària i secundària. Té un caràcter institucional i implica tota la comunitat educativa. Està basat en l’ajuda (social, emocional i personal) dels iguals-tutors. Des d’aleshores, s’ha implantat en centres educatius de primària, secundària i educació especial, sobretot a Catalunya, però també a Aragó, Castella-la Manxa, Madrid, Castella i Lleó, Múrcia, Canàries, Illes Balears, Comunitat Valenciana, Galícia, centres espanyols a París...
El programa treballa les competències emocionals per al desenvolupament:
- Personal: per afavorir que els nois i noies de l’institut puguin viure plenament i desenvolupar-se en el si de la comunitat, adoptant estratègies per viure en un món complex, canviant i ple d’incertesa, i desenvolupant actituds de responsabilitat i compromís per a la construcció d’una societat més justa, democràtica i participativa.
- Acadèmic: el treball de les competències emocionals ajuden a millorar el rendiment. Al llarg del curs, l’equip docent ha observat en el centre la millora respecte a la prevenció i la minimització de conflictes, de conductes d’inadaptació, i l’increment positiu de resultats acadèmics des que s’està treballant de forma intencional i sistemàtica en l’acció educativa –l’educació emocional (el desenvolupament de les intel·ligències interpersonals i intrapersonals).