Categories
General
Sortides
Notícies
XERRADA VIDA EXTRA[General]
Dimecres, 08 de maig de 2019Xerrada Vida extra: els videojocs i els adolescents per a famílies sobre l’addicció als videojocs

El passat dimarts, 9 d’abril, vam organitzar des de la coordinació de tutories una xerrada per a les famílies que duia per títol Vida extra. La persona convidada va ser en David Jané, David Jané, cofundador de Volcànic Internet. Va cursar estudis de ciències empresarials, però els va abandonar per dedicar-se professionalment a projectes vinculats a internet. Ha fundat diverses empreses, entre elles Volcànic Internet, que ofereix serveis de desenvolupament d'aplicacions a mida per a petites i mitjanes empreses. Ha treballat per a empreses del sector de l'entreteniment i els videojocs com Microsoft, Sony, Electronic Arts i Activision. També ha participat com a docent en diversos programes formatius de la FES (Fundació d'Estudis Superiors) d'Olot vinculats al màrqueting difital i l'emprenedoria. És col.laborador setmanal de Ràdio Olot del magazín "5 minuts més", on parla de tecnologia i xarxes socials.

En David ens va oferir una xerrada molt interessant sobre les parts positives, però també, les negatives, dels videojocs. Per a en David, els videojocs no són dolents per ells mateixos, sinó que ho és l’ús i l’abús que en puguem fer. Segons en David, els videojocs aporten capacitats per millorar el treballen equip, la resolució de problemes, el pensament lateral, el seguiment de les normes, l’anàlisi de costos i beneficis, l’aprenentatge en situacions reals, la compassió i la moralitat, la gestió de recursos, entre d’altres. Per això, recomana que hi hagi diàleg i coneixement entre els progenitors i els fills sobre el contingut dels videojocs a què juguen. Però també va recomanar com detectar un mateix que l’ús de videojocs s’està convertint en un problema; així, podem detectar que tenim abstinença en forma de malestar físic o psicològic, manca de tolerància perquè cada vegada necessito més estona de joc, preocupació freqüent perquè cada vegada hi penso més, però no me’n surto de dosificar-ho i ja començo a tenir males notes, problemes a casa i també amb els amics; a més, sovint m’autoenganyo perquè amago l’hora d’anar a dormir o la quantitat d’hores jugades, o bé hi jugo molt perquè pretenc oblidar-me dels meus problemes. I per això els va proposar que valoressis si tenien algun d’aquests “símptomes”, la qual cosa vol dir que el joc els controla a ells, quan han de ser ells els que han de controlar el joc. Finalment, fins i tot els va oferir un llistat de sortides professionals vinculades amb els videojocs, com ara game designer, programador, animador, artista, app developer, monetization mgr., expert realitat virtual, dissenyador, analista de dades, administrador de sistemes, mànager de màrqueting... Per als pares, també hi va haver consells, que passen per evitar la porta tancada de l’habitació, supervisar l’edat dels videojocs, fer acompanyament a l’hora de jugar, establir diàleg amb els nostres fills, tenir formació i buscar informació, i donar exemple si també hi juguem.

La xerrada va ser molt ben rebuda per les famílies assistents i va obrir una via de coneixement i participació dels pares i mares de cara a entendre i conèixer el món dels videojocs en què molts dels nostres fills i alumnes estan immersos, a cara a trobar solucions o sortides a aquesta problemàtica que des de les tutories s’havia començat a detectar.



Coordinació de tutories